Tarantino nenatáčí na digitální kamery.

Quentin Tarantino

Quentin Tarantino nesnáší natáčení na digitální kamery.  Je skutečným filmovým nadšencem.

Tvrdí, že jediný formát který si zaslouží být promítán v kině je film. Říká, že film to je jako jíst steak oproti tomu digitál, je to jako jíst tofu. 

Quentin Tarantino špičkový filmový nadšenec.

Není pochyb o tom, že Tarantino je génius. Jeho skutečné odhodlání a láska k filmové tvorbě vedly k některým z nejlepších a nejnezapomenutelnějších filmů, jaké kdy byly natočeny. Není však žádným tajemstvím, že Tarantino natáčí pouze na filmové kamery.

Tarantino říká, že každý chce, aby digitál vypadal jako film: No a film vypadá jako film, směje se.

Pokud digitální fotografování umožňuje cokoliv, záleží pak na něčem ještě?

Velká debata film versus digitál pokračuje. Neexistují žádná slova, která by vysvětlila ten pocit mravenčení, který máte při sledování filmu natočeného na film, ale někteří kameramani věří, že filmového vzhledu lze dosáhnout pomocí digitální kamery, pokud se to dělá správně.

Kameraman Roger Deakins posledních několik let aktivně digitálně natáčí některé ze svých projektů, jako je Skyfall, Blade Runner 2049 a 1917. Deakins se posadil s Nolergem a vysvětlil, proč je digitální natáčení tou správnou cestou. Digitální kinematografie může při správné úpravě vypadat jako natáčení na film.

Tarantinovi se zdá natáčení na digitál trochu přehnané a nadbytečné. Většinu času lidé natáčejí na digitál, aby se vyhnuli dodatečnému času, který zabere osvětlení prostoru nebo správnému naplánování dosažení konečného vzhledu filmu. Při digitálním natáčení získáte to, co vidíte na monitoru. Před natáčením ani během něj se nedělá žádná práce navíc, aby se získal specifický vzhled, kterého se film snaží dosáhnout. Proto Tarantino řekl, že je těžké říct, jestli má film dobrého kameramana nebo ne.

Ve světě, kde můžete dělat cokoliv, nic znamená cokoliv, řekl Tarantino ve svém rozhovoru pro Nolerg. Pokud neděláte práci, abyste dosáhli skvělého záběru, jaký to má smysl? Digitální kinematografie vkládá veškerou těžkou práci do postprodukce, místo aby plánovala a pokoušela se během natáčení získat dokonalý záběr.

Natáčení na digitál je skvělý způsob, jak natáčet, pokud máte omezený rozpočet. Pokud natáčíte digitálně a snažíte se získat ten filmový vzhled, použijte film. Místo přidání zrnitosti nebo efektu závěrky do digitálního snímku, použijte film. Film vypadá jako film, tak proč nejít jednoduchou cestou?

Jaké kamery Tarantino používá?

Od začátku své kariéry utratil většinu svého nízkého rozpočtu za kamery a vybavení Panavision. Dokonce i ve svém nejnovějším filmu Once Upon a Time in Hollywood s výrazně vyšším rozpočtem se drží svého 35mm anamorfního formátu s použitím  Kodak Vision 3.

Ve filmu Osm hrozných (The Hateful Eight, 2015) Používal Tarantino toto vybavení.

Kamery:

ARRIFLEX 765 Camera

Panavision Panaflex 65mm HR Spinning Mirror Reflex – 65HSSM Camera

Panavision Panaflex System 65 Studio Camera – 65SPFX Camera

Panavision Panaflex 65mm HR Spinning Mirror Reflex - 65HSSM Camera

Objektivy:

Panavision APO Panatar 100mm T2.8 

Panavision APO Panatar 135mm T3.0 

Panavision APO Panatar 35mm T2.8 

Panavision APO Panatar 50mm T2.8 

Panavision APO Panatar 75mm T2.8

Panavision APO Panatar Prism 150mm T3.6 

Panavision APO Panatar Prism 57mm T4.0 

Panavision APO Panatar Prism 75mm T3.5 

Panavision Variable APO Panatar 135mm T3.2

Apertura kamery:

Anamorphic Camera Aperture

Ultra Panavision Camera Aperture

Seznam filmů Quentina Tarantina které napsal a režíroval.

My Best Friend’s Birthday (1987)

Gauneři (Reservoir Dogs, 1992)

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (Pulp Fiction, 1994)

Čtyři pokoje (Four Rooms, 1995, povídka Muž z Hollywoodu)

Jackie Brownová (Jackie Brown, 1997)

Kill Bill (Kill Bill Vol. 1, 2003)

Kill Bill 2 (Kill Bill Vol. 2, 2004)

Auto zabiják (Grindhouse: Death Proof, 2007)

Hanebný pancharti (Inglourious Basterds, 2009)

Nespoutaný Django (Django Unchained, 2012)

Osm hrozných (The Hateful Eight, 2015)

Tenkrát v Hollywoodu (Once Upon a Time in Hollywood, 2019)

Kontaktovat nás můžete na ahoj(zavináč)ahojmagazin.cz