Jackie Brown je ikonický film Quentina Tarantina z roku 1997, který se vyznačuje svým unikátním stylem a silnou atmosférou. Tento snímek, který je adaptací románu „Rum Punch“ od Elmorea Leonarda, se odlišuje od ostatních Tarantinových filmů svým pomalejším tempem a důrazem na postavy.
Film sleduje příběh stárnoucí letušky Jackie Brown (Pam Grier), která se zaplete do složitého plánu, jehož cílem je okrást jejího zaměstnavatele, nebezpečného obchodníka se zbraněmi Ordella Robbieho (Samuel L. Jackson). Jackie se ocitá mezi policií a zločinci, přičemž se snaží přežít a získat peníze pro nový začátek.
Tarantino ve filmu využívá své typické dialogy, které jsou ostré a plné černého humoru. „Jackie Brown“ se také vyznačuje skvělým soundtrackem, který doplňuje atmosféru 70. let, a výbornými hereckými výkony, především od Pam Grier a Roberta Forstera.
Film se stal kultovním díky svému neo-noir stylu, vynikajícímu vyprávění a schopnosti zachytit esenci žánru s moderním přístupem. „Jackie Brown“ je často považován za Tarantinův nejvíce podhodnocený film, který ukazuje jeho schopnost pracovat s hlubšími tématy a postavami.
Vynikající obsazení: Pam Grier, Samuel L. Jackson, Robert Forster, Bridget Fonda, Michael Keaton, Robert De Niro, Michael Bowen, Chris Tucker, LisaGay Hamilton
Skvělá kamera: Guillermo Navarro
Perfektní úvodní titulky filmu Jackie Brown od Quentina Tarantina
jsou skvělou ukázkou jeho mistrovské schopnosti nastavit tón filmu od samého začátku.
Postava Jackie Brown je v těchto momentech zobrazena v dlouhém, nepřerušovaném záběru, který podtrhuje její sebejistotu a klid. Celá scéna je doprovázena písní „Across 110th Street“ od Bobbyho Womacka, což vytváří nezapomenutelnou atmosféru a okamžitě nás uvádí do světa 70. let.
Tato kombinace silného vizuálu, pečlivě vybrané hudby a Tarantinovy precizní režie činí z úvodních titulků Jackie Brown ikonickou sekvenci, která diváka vtáhne do příběhu hned od prvního momentu.
A právě hudbu, která zazněla v tomto filmu popíšeme zde.
Písně na soundtracku Jackie Brown:
- Across 110th Street Bobby Womack
- Strawberry Letter 23 the Brothers Johnson
- Long Time Woman Pam Grier
- Natural High Bloodstone
- Tennessee Stud Johnny Cash
- Didn’t I (Blow Your Mind This Time) the Delfonics
- (Holy Matrimony) Letter to the Firm Foxy Brown
- Inside My Love Minnie Riperton
- Who is He (And What is He to You?) Bill Withers
- Street Life Randy Crawford
- Midnight Confessions The Grass Roots
- The Lions and the Cucumber the Vampire Sound Incorporation
- Monte Carlo Nights Elliot Easton’s Tiki Gods
Zde je seznam všech písní které ve filmu zazněly a kde.
Jizz da Pitt od Slash’s Snakepit
Tato píseň hraje ve videu „Chicks Who Love Guns“, které Ordell Robbie sleduje.
Cissy Strut od The Meters
Tuto píseň můžete slyšet, když Beaumont volá Ordellovi, Ordell jde dolů do Maxovy kanceláře a Ordell mluví s Beaumontem v jeho domě.
Strawberry Letter 23 od the Brothers Johnson
Tato píseň hraje v rádiu, když Ordell ukládá Beaumonta, do kufru svého auta, jede na prázdný pozemek a zastřelí ho.
Baby Love od The Supremes
To je píseň, na kterou Simone (Hattie Winston) tančí pro postavu Roberta De Nira, Louise Garu.
Aragon od Roy Ayers
Tuto skladbu můžete slyšet, když Jackie ukládá peníze do tašky na záchodě letadla. Hraje se znovu později ve filmu, když Max vyjde ze šatny během přenášení tašek.
Brawling Broads od Roy Ayers
Tato píseň, hraje, když Jackie zastaví policisté na letištním parkovišti.
Long Time Woman od Pam Grier
Tato píseň hraje, když je Jackie ve vězení.
Exotic Dance od Roy Ayers
Tuto píseň můžete slyšet během soudu s Jackie, když jde za agenty ATF a když mluví s Ordellem a Louisem v bytě Melanie
Natural High od Bloodstone
Tuto píseň můžete slyšet, když Max poprvé vidí Jackie a ona jede v jeho autě.
My Touch of Madness od Jermaine Jackson
Tuto píseň můžete slyšet, když si Jackie a Max povídají v baru.
Tennessee Stud od Johnny Cash
Tato píseň hraje, když Ordell sedí ve svém autě a čeká na Jackie.
Didn’t I (Blow Your Mind This Time) od the Delfonics
Jackie hraje tuhle písničku na svém gramofonu, když k ní Max přijde, aby si vzal zpět svou zbraň a diskutují o albu. Později je Max vidět, jak poslouchá stejné album Delfonics na kazetě ve svém autě, když veze Ordella do své kanceláře.
La La La Means I Love You od the Delfonics
Toto je druhá píseň, která hraje na albu Delfonics, kterou Max a Jackie poslouchají.
Mad Dog (Feroce) od Umberto Smaila
Tuto píseň můžete slyšet, když Melanie sleduje film v televizi.
(Holy Matrimony) Letter to the Firm od Foxy Brown
Tuto píseň můžete slyšet, když si Max koupí kazetu s albem Delfonics
Inside My Love od Minnie Riperton
Tuto píseň můžete slyšet hrát, když si Jackie a Ordell povídají v baru.
Who is He (And What is He to You?) od Bill Withers
Tato píseň je slyšet, když Ordell a Louis mluví o Melanie.
Undun od The Guess Who
Tato píseň hraje, když Melanie a Louis dorazí pozdě na výměnu tašek.
She Puts Me in the Mood od Elvin Bishop
Tuto píseň můžete slyšet, když Ordell zavolá Louisovi a řekne mu, že on a Melanie mají zpoždění.
Street Life od Randy Crawford
Tato písnička hraje, když Jackie jede na výměnu tašek.
Midnight Confessions od The Grass Roots
Tato píseň hraje, když jsou Melanie a Louis v dodávce. Hraje se znovu později kdy Louis zastřelí Melanie na parkovišti, pak naskočí do dodávky a odjede.
Escape od Roy Ayers
Tuto píseň můžete slyšet, když se Jackie řítí nákupním centrem a volá Raye a když je Ordell v dodávce a zjišťuje, že taška je plná knih a ne peněz.
Vittrone’s Theme – King is Dead od Roy Ayers
Tato píseň hraje, když Max zvedne tašku, kterou Jackie nechala v šatně.
Grazing in the Grass od Orchestra Harlow
Tuto píseň můžete slyšet, když Ordell zabije Louise.
The Lions and the Cucumber od the Vampire Sound Incorporation
Tato píseň hraje, když Max volá Ordellovi.
Monte Carlo Nights od Elliot Easton’s Tiki Gods
Tato píseň hraje u titulků na konci Jackie Brown.