Pozor na škodlivý glutaman.

Glutaman, glutaman sodný - sůl kyseliny glutamové, glutamát

Glutaman sodný, sůl kyseliny glutamové.

Co to je Glutaman sodný?

Glutaman sodný je bílý krystalický prášek, zvýrazňovač chuti, který se široce používá zhruba 100 let.

Glutaman sodný, také známý jako glutamát sodný, je sodná sůl kyseliny glutamové. MSG (Monosodium glutamate). Přirozeně se vyskytuje v některých potravinách jako rajčata a sýry v této formě kyseliny glutamové. 

Kyselina L-glutamová je neesenciální aminokyselina, což znamená, že si ji vaše tělo dokáže vyrobit samo a nepotřebuje ji získávat z potravy.

Glutaman sodný je bílý krystalický prášek bez zápachu běžně používaný jako potravinářská přísada. V potravinářském průmyslu je známá jako E621. Snadno se rozpouští ve vodě a dělí se na sodík a volný glutamát.

Vyrábí se fermentací zdrojů sacharidů, jako je cukrová řepa, cukrová třtina a melasa.

Neexistuje žádný chemický rozdíl mezi kyselinou glutamovou, která se přirozeně vyskytuje v některých potravinách, a kyselinou glutamovou, která se nachází v MSG. To znamená, že vaše tělo nedokáže rozlišit mezi těmito dvěma typy.

Glutamát sodný (MSG) není živina, vitamín ani minerál a nemá absolutně žádné zdravotní přínosy. Jedná se o zpracovanou potravinářskou a farmaceutickou přísadu, která je extrémně nebezpečným neurotoxinem (excitotoxinem), který zabíjí mozkové buňky v hypotalamu a je spojován s migrénami, záchvaty, ADD/ADHD, bušením srdce a nyní je oficiálně spojován s obezitou a poruchami souvisejícími. s metabolickým syndromem včetně progresivního onemocnění jater. Šokující je, že se vyskytuje ve třech typech potravin, o kterých si většina lidí ani neuvědomuje.

Glutaman sodný tichý zabiják.

Na vás právě teď číhá ve vašich kuchyňských skříňkách. Jistě tam máte nějakou polévku v sáčku nebo bujón v kostce že? Zvýrazňovač chuti, který je široce známý jako doplněk do čínského jídla se ale ve skutečnosti přidává do tisíců jídel, které vy a vaše rodina pravidelně jíte.

Glutaman sodný a jeho škodlivost.

MSG – Monosodium glutamate, česky glutaman sodný nebo glutamát sodný, je jednou z nejhorších potravinářských přídatných látek na trhu a používá se v konzervovaných polévkách, sušenkách, mase, salátových dresincích, mražených jídlech a mnoha dalších. Najdete ho ve vašem místním supermarketu a restauracích, ve školní jídelně vašeho dítěte a překvapivě dokonce i v dětské výživě a kojenecké výživě i v sušeném mléku. Škodlivost glutamanu je nezpochybnitelná.

Proto si pečlivě čtěte co obsahují potravinové výrobky které kupujete!

Informujte se kdo a z čeho kde vaří, pokud se stravujete v jídelnách nebo restauracích. 

Zatímco přínosy MSG ( monosodium glutamate) glutaman, glutamát pro potravinářský průmysl jsou zcela jasné, tato potravinářská přídatná látka pomalu a tiše páchá velké škody na vašem zdraví.

Proč je glutaman sodný tak nebezpečný.

Jeden z nejlepších přehledů o velmi skutečných nebezpečích glutamanu pochází od Dr. Russella Blaylocka, neurochirurga a autora knihy „Excitotoxins: The Taste that Kills“(Excitotoxiny: Chuť, která zabíjí). Vysvětluje v něm, že MSG je excitotoxin, což znamená, že nadměrně excituje vaše buňky až k poškození nebo smrti, což způsobuje poškození mozku v různé míře – a potenciálně může dokonce spouštět nebo zhoršovat poruchy učení, Alzheimerovu chorobu, Parkinsonovu chorobu, Lou Gehrigovu chorobu  a více jiných.

„Studie ukázaly, že tělo využívá glutamát, aminokyselinu, jako přenašeč nervových impulsů v mozku a že na glutamát reagující tkáně jsou také v jiných částech těla.“

Abnormální funkce glutamátových receptorů je spojována s některými neurologickými onemocněními, jako je Alzheimerova choroba a Huntingtonova chorea. Injekce glutamátu u laboratorních zvířat vedly k poškození nervových buněk v mozku.

Dr. Blaylock říká:

„Při konzumaci nadbytku excitotoxinů z potravy, jako je MSG, hydrolyzovaný proteinový sójový proteinový izolát a koncentrát, přírodní aroma, kaseinát sodný a aspartát z aspartamu, jsou tyto glutamátové receptory nadměrně stimulovány, což způsobuje srdeční arytmie.

Když jsou zásoby hořčíku nízké, jak vidíme u sportovců, glutamátové receptory jsou tak citlivé, že i nízké hladiny těchto excitotoxinů mohou mít za následek srdeční arytmie a smrt.“

Mnoho dalších nežádoucích účinků bylo také spojeno s pravidelnou konzumací MSG jako Obezita, poškození očí, bolesti hlavy, únava a dezorientace, deprese. 

Dále dokonce i FDA ( FDA je federální agenturou Ministerstva zdravotnictví a sociálních služeb v  USA.) připouští , že u určitých skupin lidí se mohou objevit „krátkodobé reakce“ známé jako komplex příznaků MSG, jmenovitě u těch, kteří jedli „velké dávky“ MSG nebo u těch, kteří mají astma.

Podle FDA může MSG (Glutaman sodný) Symptom Complex zahrnovat příznaky, jako jsou:

Necitlivost

Pocit pálení

Brnění

Tlak nebo těsnost obličeje

Bolest na hrudi nebo potíže s dýcháním

Bolest hlavy

Nevolnost

Rychlý srdeční tep

Ospalost

Slabost

Výrobci potravin nejsou hloupí a pochopili, že lidé jako vy se chtějí vyhnout konzumaci této škodlivé potravinářské přísady. Myslíte si, že v důsledku toho reagovali odstraněním glutamanu ze svých produktů? No, pár možná ano, ale většina z nich se jen snažila „vyčistit“ své informační štítky. Jinými slovy, snažili se skrýt skutečnost, že glutaman (MSG) je přísada.

Jak to dělají? Pomocí jmen, která byste nikdy nespojili s glutamanem (MSG). Také nazývají glutaman kořenící přísadou. 

Potravinářský průmysl použil svou obvyklou taktiku tváří v tvář kritice spotřebitelů vůči glutamanu (MSG), zejména u dětské výživy. Informace jsou pod novými jmény. Průmysl přišel s báječnou řadou eufemismů pro glutamát sodný – nejdrzejší ze všech jsou „přírodní příchutě“.

Tipy, jak vyřadit MSG z vaší stravy.

Obecně platí, že pokud je potravina zpracovaná, můžete předpokládat, že obsahuje MSG (nebo některou z jeho pseudosložek). Takže pokud se budete držet diety s čerstvými potravinami, můžete si do značné míry zaručit, že se tomuto toxinu vyhnete.

Dalším místem, kde si budete muset dávat pozor na MSG, jsou restaurace. Můžete se zeptat, které položky menu neobsahují glutaman, a požadovat, aby se do vašeho jídla nepřidával žádný glutaman, ale samozřejmě jediné místo, kde si můžete být zcela jisti, co je do vašeho jídla přidáno, je vaše vlastní kuchyně.

Pro jistotu byste také měli vědět, na jaké přísady si dávat pozor na balených potravinách.

Zde je seznam složek, které VŽDY obsahují glutaman.

Autolyzované droždí

Kaseinát vápenatý

Glutamát želatiny

Kyselina glutamová

Hydrolyzovaný protein

Glutamát monodraselný

Glutaman sodný

Kaseinát sodný

Texturovaný protein

Výtažek z kvasnic

Kvasnicové jídlo

Kvasinková výživa

Tyto přísady ČASTO obsahují glutaman nebo vytvářejí glutaman během zpracování:

Příchutě 

Přírodní příchutě

Přírodní aroma vepřového masa

Přírodní hovězí aroma

Přírodní kuřecí aroma

Sójová omáčka

Sojový proteinový izolát

Sojový protein

Bujónový vývar

Vývar

Sladový extrakt

Sladové aroma

Ječný slad

Syrovátkový protein

Caragenan

Maltodextrin

Pektin

Enzymy Proteázy

Kukuřičný škrob

Kyselina citronová

Sušené mléko

Cokoli obohacené o bílkoviny

Cokoliv enzymově modifikovaného

Cokoli ultrapasterizovaného

Pokud tedy jíte zpracované potraviny, pamatujte si, že musíte dávat pozor na mnoho skrytých názvů glutamanu.

Rozhodnutí vyhýbat se glutamanu ve vaší stravě co nejvíce, je moudrou volbou téměř pro každého. 

Zjištění ze studie Jiangsu Nutrition Study dospělých Číňanů:

Glutamát sodný souvisí s vyšším zvýšením krevního tlaku během 5 let.

Jedna velká průřezová studie napříč čtyřmi zeměmi naznačuje, že příjem glutamátu může být nepřímo spojen s krevním tlakem. Cílem této analýzy bylo prozkoumat možnou souvislost mezi příjmem glutamátu sodného  a změnou krevního tlaku v průběhu 5 let.

Metody: Byla analyzována data od 1227 čínských mužů a žen, kteří se zúčastnili Jiangsu Nutrition Study. V této studii byl příjem MSG a krevní tlak kvantitativně hodnoceny v roce 2002 a sledovány v roce 2007.

Výsledky: Příjem MSG (glutamanu) byl spojen s významným zvýšením systolického krevního tlaku (SKT) a  diastolického krevního tlaku (DKT). V souvislosti se změnou SKT byla pozorována silná sexuální interakce. Ženy s vysokým příjmem glutamanu měly vyšší pravděpodobnost zvýšeného SKT a DKT. Celkový příjem glutamátu byl také pozitivně spojen se zvýšením SKT. U těch, kteří chronicky užívali antihypertenziva, byla silná souvislost mezi příjmem glutamanu a zvýšením DKT.

Závěr studie: Příjem glutamanu může mít nezávislé účinky na zvýšení krevního tlaku, zejména u žen a těch, kteří užívají léky na hypertenzi na začátku a při sledování.

Žijte zdravě. Vyhýbejte se glutamanu kde můžete.

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form, by injected humour, or randomised words which don’t look even slightly believable.