Jak se dělá klasický animovaný film.

Klasická animace je umění ručního vytváření 2D animace na listech průhledného plastu.

Jedná se o animační techniku, při které se tvorba 2D kreseb na listech průhledného plastu provádí ručně. Tyto plastové fólie jsou vyrobeny z celuloidového materiálu (acetát celulózy).

Animátoři vytvářejí na fólii dva různé typy kreseb. Jedna strana fólie má obrys postavy a konkrétní akce, která se odehrává, Na druhé straně se vybarvuje obvykle akrylem. Pozadí scény se kreslilo na papír, obvykle vodovými barvami. Samozřejmě směsi a odstíny to bylo všechno firemní tajemství.

Aby se vytvořila iluze pohybu postavy, jsou fólie umístěny na prázdné pozadí a poté profesionálové pomocí animační kamery zachytí sekvenci. Tento typ animace vyžaduje, aby profesionál měl mnoho dovedností, které mu umožní věnovat pozornost každému detailu ve scéně. To je důvod, proč je tento úkol obvykle v odpovědnosti skupiny lidí, aby bylo možné minimalizovat jakékoliv chyby.

Na každou sekundu animace například ve Sněhurce bylo potřeba dvanáct až dvacet čtyři kreseb. Animátoři ručně nakreslili každý pohyb a výraz každé postavy. 

Sněhurka a sedm trpaslíků měla premiéru  21. prosince 1937, v Carthay Circle Theatre v L. A. Po ní následovalo celostátní uvedení 4. února 1938.

Sněhurka a sedm trpaslíků je první celovečerní animovaný film v historii USA.  Přes 750 umělců dokončilo více než 2 miliony skic. Film obsahoval 250 000 kreseb.

Technika této drahé animace byla ve skutečnosti nejrozšířenější metodou, než došlo k technologickému pokroku a nahradily ji počítačové animace. Studio Disney naposledy použilo kompletní animační techniku za použití fólií v roce 1988. Ve filmu Oliver & Company – Oliver & Přátelé.

Poslední ručně animovaný film od Disney

Další Disney film Malá mořská víla (1989) představoval scénu využívající nový barevný systém nazvaný CAPS (Computer Animation Production System).

CAPS byl společný podnik Pixar a Disney navržený k digitalizaci fólií animace a snížení nákladů na animaci bez obětování kvality.

Systém umožnil umělcům digitálně načíst náčrtky animátora a provést proces barvení na počítači.

V dnešní době se již vše dělá kompletně na počítačích. 

Kontaktovat nás můžete na ahoj(zavináč)ahojmagazin.cz